Berat mata memandang  

Posted in

berat lagi perut yang mengusung ke hulu ke hilir. Syg aku tengah sarat mengandungkan baby sulung kami. Hasil percantuman benih sewaktu minggu perkahwinan. Sharp shooter kata kekanda-kekandaku. Aku balas, tengok le sape yang dok pesan macam-macam. Betul la kuat itu kat ayah kita. Bukan kerja mudah. Aku bersyukur sangat-sangat doaku dimakbulkan. Semoga dengan kurniaan cucu sulung ini akan menggembirakan mak & abah aku. Lepas ni takdela takat layan cucu sedara je. Apa le agaknya anak aku nak panggil diorang nanti. Kalo ikut keturunan mak, harus panggil embah. Kalo ikut belah abah aku kena panggil tok & wek/nenek. Nanti la bincang. Benda ni datang sendiri. Bagi selamat zahir ke dunia dulu. Cuma CMK dah pesan nanti anak aku panggil dia abang K.

Nak cerita betapa susah wanita mengandung. Nak-nak pulak bagi yang pertama kali. Semua yang dilalui adalah pengalaman baru. Kalo time sakit tu, nak duduk tak kena. Baring tak kena. Last-last aku bagi idea sangap aritu suruh meniarap. Kalo time baby tengah aktif lak lagi best. Ibu dia selalu kata baby tengah wat demo. Demo solo le nampaknya. Setakat yang diperiksa tiada partner. Orang kata ibu yang pernah merasai pengalaman mengandung lebih mudah insaf bila mana melalui rasa ibu mengandungkan kita dulu. Aku juga sedang mendalami perasaan itu. Sebab itu ukur lilit pinggang pun makin besar. Cuba turut meredakan perasaan Sygku. Tidaklah beliau rasa tertekan. Ada jua yang memahami.

This entry was posted on 2009/10/24 at Saturday, October 24, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

5 ppl left their mark

:)

October 24, 2009 at 4:31 PM
tawawfayakof  

kalau kamal abang k, saya abang c lah..

haha..

semoga selamat semuanya

October 24, 2009 at 5:16 PM

Klu anak pompuan pggl sy "abg syg" bleh x??hehehe

October 25, 2009 at 12:12 AM

evy~aik, senyum jek?

tawaw~buleh2,c,d,e,f,g smpi z pilih la mana 1

air~sanggup ko panggil aku ayah?

October 25, 2009 at 12:28 PM
Anonymous  

=)

November 1, 2009 at 7:40 PM

Post a Comment