Sick & tired of indonism  

Posted in

Bermula dari pagi hingga ke malam tak putus-putus audiens kita dihidangkan dengan sinetron Indon. Dari konflik keluarga, kisah cinta & yang paling jelik kisah bodoh pun diterima. Rasa-rasa nak ke mereka layan siri Gerak Khas? Kata seorang pemikir, Indon ni bijak mencipta & menggarap konflik. Penonton terbawa-bawa dengan jalan cerita ciptaan mereka. Ingat lagi betapa kita begitu geram pada mak tiri bawang putih? Sehinggakan siri itu "rerun" di tv3 atas permintaan peminat fanatik. Kesan asimilasi budaya itu yang perlu dikhuatiri. Maka tidak hairanlah pegangan agama liberal seperti yang diamalkan oleh mereka menular ke sini. Cuba kaji Pancasila anutan mereka.


Jika dilihat dari skop yang lebih luas, sebenarnya bangsa kita memang mudah menerima apa jua. Tidak kira budaya dari mana asalkan dari luar maka akan terus dipandang tinggi. Begitulah hebatnya impak doktrin penjajah selama beratus tahun. Siapa kata tujuan Portugis menakluk Melaka adalah untuk menguasai perdagangan rempah? Harus diingatkan bahawa sejarah itu ditulis oleh mereka yang menang.

This entry was posted on 2009/01/09 at Friday, January 09, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 ppl left their mark

Anonymous  

belum kira pendatang pendatang indon yang membanjiri kuala lumpur di malam malam pesta kebesaran, mahu pun malam malam minggu

January 10, 2009 at 1:45 AM

yg betul2 nak dtg utk mencari rezeki dialu2kan...yg buat hal ni wajib dipalu2kan

January 10, 2009 at 8:45 AM
Anonymous  

sebab citer2 indon ni arr aku dh lupekan xtvt kua mlm dan digantikan dgn xtvt kua tgh ari..

January 10, 2009 at 12:45 PM

welcome to the haters club alan

January 10, 2009 at 1:12 PM

Post a Comment