29 tahun yang lepas  

Posted in

Tarikh ini 29 tahun yang lepas. Tanah tumpahnya darahku di Trong Perak. Merupakan putera sulung kepada pasangan MelaWa(melayu+jawa). Juga cucu lelaki pertama kepada Allahyarham Kassim. Hampir-hampir dinamakan Fairuz entah mengapa diubah kepada jon jonson nama sekarang. Mungkin agaknya nama itu tak seunik nama sekarang. 


Kurang 12 jam waktu mencapai 29 tahun kemudian, putera ini mengimbau kenangan pabila melalui tanah tumpah darahnya. Perjalanan pulang dari BM itu menjadi lebih istimewa & bermakna. Pertama kali jua ulangtahun kelahiran disambut dalam keadaan sedang bertugas sebagai supir. 

Buat insan-insan yang mengingatinya dengan menghantar sms, diucapkan terima kasih yang tak terhingga(tengah menaip ni sampai 1 lagi sms ingatan bergrafik dari Sham gtu). Kalau nak diikutkan tradisi famili aku memang takde pun pape sambutan. Memang berpegang teguh dengan mazhab konservatif. 

Dengan umur yang semakin banyak ini semoga aku akan lebih mengenal diri. Bagi rata-rata baru dapat yang nyata. Pohon doakan wahai sahabat serta sa udara ku, semoga sambutan hari lahir tahun hadapan aku akan dapat hadiah yang paling bermakna. Apakah dia? Seorang ataupun dua, tiga(tamak la pulak) baby hasil dari benihku & benihnya. Permudahkan urusan hambaMu yang degil ini ya Rahim, sesungguhnya semua dari Mu jua. Amin...

This entry was posted on 2008/10/04 at Saturday, October 04, 2008 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

9 ppl left their mark

Selamat Hari Jadi yg ke 29, Jon Jonson :)

October 5, 2008 at 11:45 AM

terima kasih atas ingatan anda.

October 5, 2008 at 11:50 AM

yeah, hepi belated

October 6, 2008 at 7:42 AM

mmg posting ni dikhaskan pd sesiapa yg x mengesave birthday ku dlm henponnya...ingat utk mengingat

October 6, 2008 at 7:50 AM

~huuu

October 7, 2008 at 11:04 AM

waheyy rupanya yg atas skali tu sticky post! ahax. patutlah masuk2 xnampak entry baru. amponnn :P

oh yeh. b4 lg lambat, mao wish.. happy birthday to you!! (birthday sebulan kn. x late.. hahaha) :PP semoga pjg umur *utk beribadah ohok* dan dimurahkan rezeki. ^^

October 7, 2008 at 2:45 PM

apology accepted ahaks!(raya kan sebulan)

tq2,yaa hidup ini mmg utk beribadah...mcm2 leh dikategorikan sbg ibadah

October 7, 2008 at 2:47 PM
obi wan kenobi  

mengikut tilikan ambo, hari lahir ambo jatuh pada 12 zulkaedah 1399H bersamaan hari Khamis..Happy birthday bro..

October 16, 2008 at 10:36 AM

yup, khamis...thats y no. 12 is so significant...tq

October 16, 2008 at 4:08 PM

Post a Comment